16 anys d’estudi de les aus que passen pel Parc de Diagonal Mar recollides ara en un llibre. És el que ha fet el Ricardo Ramos, un veí i ornitòleg del barri. Segons explica, la proximitat amb el mar i el disseny de l’arquitecte que el va projectar, Enric Miralles, el converteixen en un dels millors espais per veure ocells de la ciutat.
Ricardo Ramos, autor ‘Aus del Parc de Diagonal Mar
“Vaig començar publicant unes fulles informatives molt senzilles que anava veient cada any. Després ja al 2009 vaig obrir un blog que ha tingut molta repercussió perquè ja ha arribat pràcticament a les 250mil visites i amb tota la informació he fet aquesta obra que la redacció m’ha portat 14 mesos.”
L’obra documenta les 159 espècies que s’han detectat amb una fitxa tècnica de cadascuna. Per això s’ha editat en format que en facilita la consulta.
“Com si fos una guia de camp. Està fet en un tipus de full pergamí, de bon gramatge, i la idea és que la gent pugui portar aquest llibre no només al Parc de Diagonal Mar sinó que també pot servir per la gran majoria d’ocells que podem trobar a Barcelona o a la resta de Catalunya.”
Ha comptat amb diferents col•laboradors, tant pel que fa a la cessió d’imatges com amb escrits que complementen la informació sobre els ocells. Per exemple, Jordi Cebrian, de la Lliga de Defensa pel Patrimoni Natural, ha aportat una secció sobre la importància de la botànica existent per atraure les diferents espècies d’aus.
Jordi Cebrian, col•laborador
“Hem comprovat que hi ha una quantitat determinada de plantes ornamentals, algunes que són autèntiques, altres que són espontànies com la que veiem per aquí... I totes elles tenen importància de cara als ocells.”
El llibre es pot trobar a la llibreria La Mar de Papers, que també gestiona la venta online.