L’ajuntament s’ha compromès amb la comunitat educativa del Col•legi Adela de Tranquellón de Sant Martí a fer una intervenció provisional a l’espai que hi ha davant de l’escola. Segons els pares, mares i professors dels centre, les característiques del paviment de la plaça de Victòria Kent propicien les caigudes dels nens i nenes que hi juguen. A més s’ha degradat amb el temps i està aixecat en alguns punts per les arrels dels arbret fet que origina relliscades.
DECLA
ISABEL HERNÁNDEZ, AMPA Col•legi Adela de Trenquellón
“És una plaça que per la seva estructura i el seu paviment està ple de forats i el que patim és que els nens surten corrents per aquí i hi ha molts accidents. H iha moltes caigudes de nens i de pares i de tots.”
Per això reclamen una remodelació profunda de la plaça.
DECLA
ESTHER PÉREZ, mare
“Ja fa molt de temps que vam demanar que s’arregli o es faci un terreny més apte pels nens.”
SUSANA MERINO, mare
“De cara als nens, aquest tema està fet malbé i el que passa és que s’ensopeguen i cauen.”
MONTSE CERRADELO, mare
“I també seria convenient que hi hagués més espai per la zona de jocs que és un espai molt petit i els nens es concentren allà a córrer amb el perill que caiguin.”
A més demanen més bancs a les zones d’estada i que es reforci la seguretat als entorns de la plaça. El moment més crític és a l’hora de la sortida dels prop de 700 alumnes que acull l’escola.
DECLA
BLANCA MORALES, mestra Col•legi Adela de Trenquellón
“Els nens surten a les cinc i juguen en aquest parc perquè és el que tenen al costat. Llavors es passen aquí 10, 15 els minuts que sigui i juguen, per tant, vulguis o no és part de l’escola, part del barri i això ens implica a tots, escoles, famílies, tots.”
INFORMEN:ÀLEX JASSÉ / JAVIER ARILLA
Després de lliurar més de 500 signatures a l’ajuntament, han presentat la seva queixa a la darrera Audiència Pública de Sant Martí. A banda de fer-hi una primer intervenció per pal•liar la situació, el districte elaborarà també un projecte de remodelació de la plaça amb la participació de les famílies i de l’escola.