- La 4arta. edició de la Desfilada de moda intercultural del Besòs-Maresme s’ha celebrat al Centre Cívic Besòs. En ella, van participar més de 70 dones del barri de totes les edats: nenes, joves, adultes i gent gran. La desfilada estava organitzada per la comissió de Dones del Pla de Desenvolupament Comunitari del Besòs. L’objectiu és apropar a les dones veïnes del Besòs de diferents orígens i edats, que es coneguin entre elles i que coneguin les arrels i els costums de cadascuna. D’aquesta manera, han desfilat dones procedents de l’Amèrica Llatina, l’India, Catalunya, el Magrib, el Pakistan o de l’Europa de l’est.
- Cada dona va escollir la roba que hi portava i ho va fer per diferents criteris, sent el principal el de vestir aquella roba que més li agradava. Nenes i joves van desfilar amb roba casual; les dones llatines vestien roba tradicional dels seus països; les dones del Marroc portaven vestits de núvia. També hi havia dones que vestien de treballadores, com el d’infermera o de teleoperadora, o les dones del taller de ioga van desfilar amb la roba que fan servir per fer ioga. A més, cada participant o col•lectiu expressava un missatge reivindicatiu a favor de la igualtat de gènere i d’una societat justa i igualitària (en el món laboral, educatiu, etc).
“La idea és que no sigui una passarel•la de moda de les usuals. Aquí no volem desfilar només les altes o les guapes, sinó cada dona com ella és i representant el que vol d’ella mateixa”.
“Voy vestida ...que se casó mi nieta y lo que llevaba en la boda lo llevo hoy. De fina (i riu)”.