La iniciativa és d’un expacient que va participar en un concurs d’idees del centre. Ara s’ha dut a terme gràcies a l’impuls de l’Associació EMILIA, la Fundació Amics de l’Hospital del Mar i l’Obra social de La Caixa.
La Maria és una de les usuàries del nou hort terapèutic de la unitat de psiquiatria del Centre Fòrum de l’Hospital del Mar.
Maria Cerqueda, usuària
“M’aporta alegria venir aquí a l’hort. És veure com creix la vida, veure créixer les coses.”
Aquesta és una de les activitats que s’ofereix als pacients que, pel punt del tractament on es troben, no poden sortir del centre.
Carme Masferrer, psicòloga clínica
“Hi ha vegades que és impossible o inviable per la psicopatia del pacient o per altres condicionants el poder sortir a la comunitat i s’han d’oferir activitats que tenen una pretensió de fer més còmodes els espais, de ser llocs d’intercanvi.”
L’hort ofereix als professionals la possibilitat d’abordar el tractament des d’una altra perspectiva més enllà de la medicació o les patologies del pacient. El departament d’infermeria és l’encarregat de gestionar l’espai.
Dani Moreno, infermer
“Em proporciona un espai més distés per poder abordar problemàtiques o implementar temes que reforcen la relació terapèutica.
La iniciativa sorgeix d’una fundació que treballa per la integració d’expacients psiquiàtrics. Va participar en un concurs d’idees de l’hospital i era el somni d’un dels seus membres, Antoni Llorba. L’Hort porta el seu nom en homenatge.
Maria Eugènia Rebollo, Associació EMILIA
“En una unitat psiquiàtrica veure verd, veure brots és donar vida un altre cop al nostre company, el seu somni.
Informen: Àlex Jassé / Javier Arilla
Ara aquest hort s’ha pogut en marxa gràcies a l’impuls de la Fundació Amics de l’Hospital del Mar i el finançament de l’Obra Social de la Caixa.